dunka

"Dassa, dassa"
ekar det i mina öron.
"ja, dansa på du" tänker jag och höjer musiken lite extra.

Så ser tydligen en fredagmorgon ut hemma hos oss.
Väntar på Cicci, som faktiskt precis klev innanför dörren.
Vi ska göra klart smörgåstårtorna.

Men först ska jag faktiskt ta en dusch.

Ringde för övrigt till vårdcentralen förut.
De antydde att jag endast skulle drabbats av en vanlig förkylning.
Ilskan kokade inom mej.
Här har man gått runt med ont i halsen i en vecka och får inte ens komma dit.
Till slut blev jag arg och röt i, att jag har minsann crohns sjukdom och jag ska på remicade behandling på måndag och behöver minsann veta om jag är sjuk eller inte.
Då var det helt plötsligt en annan femma.

Gränna´s vårdcentral känns väldigt socialdemokratiska.


Kommentarer
Postat av: Cita

Inlägger en protest! Av flera orsaker - att säga Vårdcentralen är "socialdemokratisk" när det är en moderat regering som du själv röstat fram blev fel i min värld! Det är ju faktiskt de som sätter kriterierna för vem som är sjuk, vem som ska få vård o s v. Som hyfsat nyblivet sjuk kanske du inte sett skillnaden på hur ÄNNU sämre, inte bara Grännas Vårdcentral blivit, utan vården i allmänhet, Försäkringskassan och så många andra instanser blivit efter senaste valet... I deras värld finns ju inte några sjuka, därmed behöver de ju inte ta emot dig på Vårdcentralen...

2009-09-04 @ 13:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0