dagens ros

Eftersom jag tidigare yttrade mej om att vårdcentralen skulle vara socialdemokratisk, ska jag fortsätta vara politiskt korrekt även nu, eller inkorrekt, döm själva.
Min åsikt är att alla lata människor är sossar, därav kommentaren att vårdcentralen är socialdemokrater eftersom de inte ville ge mej en tid.
Alltså, de är lata och vill inte jobba i onödan!

Jag börjar tillfälligt tröttna på alla som går och klagar på att moderaterna gjort Sverige så mycke dåligare än det var förut.
Alla tycks tro att det är moderaternas fel att vi är i lågkonjuktur.
Det kan väl inte dom hjälpa?
Lågkonjukturen är faktiskt ett resultat av en ekonomisk världskris.
Finns det någon att skylla för detta så är det väl ändå stormakterna!?
USA, till exempel.
Det är deras fel, snarare än Reinfeldts!

Jag tycker att den nya regeringen är bra!
Visst har det väl blivit hårdare med a-kassa, sjukskrivning och socialbidrag.
Men var inte det behövligt?

Jag är väl medveten om att jag kommer få mycke skit för detta.

Men faktiskt, jag gillar det!
Det betyder att alla lata jävlar måste resa sina feta rövar ur soffan och faktiskt testa på att jobba lite för en gångs skull!
Eller ta alla som gick på socialbidrag bara för att det var så jävla lätt att få bidrag?
Mina skattepengar får gärna användas till något bättre än lata människor!
Och ja, jag vet att jag är sjukskriven, men jag har dessutom underlag för det.
Men under sossarnas regim kunde man hur lätt som helst bli sjukskriven bara man hade en vrickad tå.
Behöver man vara sjukskriven nu, så blir man det.
Och det är inga andra än de som verkligen behöver det som ska vara det!

Jag tycker människan ska arbeta, hårt och länge!
Man ska inte kunna gå hemma och dra i onödan!

Man liksom ser skillnaden på den nya och den gamla regeringen.
Den gamla var liksom den lata som helst gjorde så lite som möjligt.
Kolla bara hur Göran Persson såg ut.
Rund som en jordglob, väl passande Anitra Steen.
Men nu, Fredrik Reinfeldt, kan liknas vid en majestät jämfört med Persson.
För att inte tala om skillnaden mellan Filippa och Anitra.
Filippa som ministerfru, det är grejer det!

Jag har en teori.
Rosor är ju fina, nästan alla gillar rosor.
Minst 90% av socialdemokraternas väljare, röstar nog egentligen bara för att de gillar just rosor.
Annars hade det väl inte funnits någon anledning?

 

Stolt moderat, så klart!

Och bara så ni vet, nästa år kommer jag återigen rösta på moderaterna!


Kommentarer
Postat av: Cissi



Ang. ditt inlägg gällande hurvida socialdemokrater är lat eller ej, jag skulle nog personligen inte dra för stora slutsatser av att deras bidragspolitik är för lata personer. Jag tror tyvärr att den beror på en stor naivitet som utnyttjas av just de personer som är arbetes skygga. Dessutom är det djupt tragiskt att skattepengar går till onödiga saker så som täljstens museum och feministisk porrfilm.Jag gillar att jag har en svägerska som tror på arbete före bidrag, det är trotts allt arbetarna som byggt detta land ;)

2009-09-04 @ 20:56:30
URL: http://cillamia.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker inte att socialdemokraterna är varken sämre eller bättre än moderaterna.. o det där med att fredrik ser bättre ut än göran, det vet ifan! eller det kan ju vara så men man eller jag iaf, tar ju göran på större allvar än fredrik.. bulldogar (göran) ser läskigare ut än en liten ledsen hundvalp (fredrik) ;)

2009-09-05 @ 15:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0