becoming a student

I november ska jag söka in till undersköterskeutbildningen som startar i januari.
Vanligtvis startar det nya utbildningar varje månad, men tyvärr var det redan fullt överallt.
Finns inte ens möjlighet att läsa upp gymnasiebetyg.
Jag som faktiskt började känna mej peppad att plugga matte C.

Jag ska söka och hoppas på det bästa.
Klart jag kommer in!
Man får ha den inställningen.
Ska prata lite med min gamla chef också och kolla om hon har något inflytande på det där.

Vill inte vara sjukskriven längre.
Jag som hoppats på att jag kunde börja plugga NU.
Det orkar jag.
Men jobba?!
Jag vill jobba, frågan är om jag orkar..
Halvtids sjukskriven kanske vore något att börja med!?

Nu skriker min mage på mat.
Bäst att skala potatis.
Hur kan man inte älska kokt potatis och sås?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0