always number one

Nu har jag precis kommit hem efter en jättelång promenad i skogen med Cicci.
Det var fruktansvärt skönt!

Vi kom in på diskussionen om hur man ska bli årets grännabo.
Vi kom på det.
Nu ska jag bara sätta min plan i verket.

Ett tag så var jag ju ute och sprang varje morgon på strandpromenaden.
Dock 3-4 år sen men det spelar ingen roll.
Detta är en bra vana, som jag har för avsikt att börja med igen.

Då sa Cicci den finfina idén att vi ska skicka in som förslag att de ska bygga ut strandpromenaden enda till Röttle.
Det hade jag tyckt var finemang.
Eftersom de misslyckades med badlagunen, som sakta men säkert faller samman.
Bygger de ut strandpromenaden så funkar det som kompensation och samtliga grännabor förlåter deras misstag.
Jag hade gjort det utan att blinka.

Mitt argument för att de ska göra detta är att jag är sjuk.
Jag behöver ju motion för att komma igång igen.
Vad är bättre än en promenad vid vattnet, höra vågorna svalla tidigt på  morgonen.
Detta är terapi för mej, och för min kropp.
MEn som det är nu så är strandpromenaden alldeles för kort, och jag är inte nöjd.
Bygg ut nu!!!

Då kunde vi införa strandpromenadens dag en gång om året.
Självklart på sommaren.
Det skulle innebära att det fanns tivoli och marknadsstånd nere på åkern vid von dûbens.
Denna dag skulle självklart vara en röd dag och alltid infalla 1juli oavsett veckodag.
Detta kanske just för att man ska kunna få en extra ledig dag.

Är det inte en bra idé?
Jag hade gett dom tummen upp om jag fick bestämma.

Då kommer vi alltså till nästa punkt i vår plan att förbättra Gränna.
Jag tycker man skulle utse Gränna till en egen kommun, det skulle locka så mycke mer turister.
Sen om de utser mej till kommunalråd, så blir det ju självklart ännu bättre!



Det är alltså Visingsö som syns på bilden.
Som självklart ska ingå i min kommun.
På andra sidan ser ni Västergötland.

Finns det egentligen någon finare plats på denna jord?
Jag tvivlar starkt.
Jag är evigt tacksam för att mina föräldrar tvingat mej växa upp här.
Här vill jag leva och här vill jag dö.
Jag ska aldrig mer flytta från himmelriket på jorden!


Kommentarer
Postat av: Emma

Du har inte besökt Mjöshult ännu vännen! Där har du paradiset på jorden!

2009-09-02 @ 08:57:39
URL: http://hornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0