fredag?! 00.20

Har av en anledning fått fruktansvärd inspiration och lyckats skriva min framtida boks första kapitlet.
Tangenterna smattrade härligt.
Ni får fortfarande inte veta titeln på grund av att ni säkert skulle sno den.
Men jag bjuder på ett urdrag.

"Det är inte roligt av den anledningen att man inte kan vara sej själv, och det finns väl inget jobbigare än när man mitt under matchen börjar koka av ilska för domaren dömer som nån 1700-tals mohikan hög på tjack, men man inte riktigt vågar vråla ut sin ilska eftersom pojkvännen tidigare yttrat sej om hur larviga dessa fans är som skriker och har sej på domaren.
Man vill ju inte bli dragen över huligan kanten av pojkvännen, även om det faktiskt var domarens fel och en straff faktiskt hade varit på sin plats."

"Som om inte det vore nog så har jag självklart en hand i skrevet, och självklart en kall, alkoholhaltig dryck i den andra.
Varje gång jag anser att domaren gör fel så ekar det könsord och svordomar i hela byn, både jag och ”familjen” kan ibland ses stå upp, peka och skrika åt domaren, frågandes ”Vill du dö ditt as?”
Inte en enda tanke ger jag pojkvännen som tror att jag är på en kvällskurs i matlagning.
Är han så dum som tror på matlagningskurser en lördag, ja då får han skylla sej själv!"

Erkänn att ni nu blev skapligt nyfikna ;)

En bild som kanske kan komma att pryda min nya blogg,, eller kanske omslaget på min bok!?
Vem vet.

Ni får mer än gärna tycka till om både bilden och de två små urdragen ni fick från kapitel ett.



Kommentarer
Postat av: elin

jag kommer garanterat köpa din bok :D

2009-10-02 @ 11:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0