One night out

Igår åkte jag till Tranås.
Skulle umgås med lite goa vänner och möjligtvis ta en grogg.
Så blev det inte.
Jag drack för många groggar!

Iklädd polis tröja, inköpt på marknad för många år sen.
Jag skulle göra Tranås gator säkra igen!
Ett stadigt grepp om batongen och....
Oh shit, hela min tankeverksamhet förstördes av dessa x antal för många groggar.

Jag gjorde aldrig Tranås säkrare,
snarare tvärt om.
Vi får hoppas att polisen i Tranås har bättre uppfattning om rätt och fel.

Men jag kände mej som en superhjälte, nästan som Darkwing Duck smög jag runt på alla bakgator.
Nu ljög jag ju förstås.
Snarare kröp.

Darkwing Duck eller inte, kul hade jag iallafall.
Och hade bara den mystiska mannen visat sej så hade det blivit ännu bättre.
Det var ju faktiskt den mystiska mannens fel att det blev så pass höga intag.
Jag fick ju helt enkelt roa mej själv.
Det gjorde jag.

Nästa gång blir det mer polis och mindre grogg.
Jag var ingen bra polis.
Försökte verkligen fokusera blicken på nåt annat än marken när tjaffset kom.
Jag hade tjaffsat med dej om jag kunnat!
Men tyvärr hade jag fullt upp med att balansera!
En bra polis hade haffat dom, inte jag.
Uppenbarligen kunde jag bara konfiskera sprit.

Tack till Marcus, som körde hem mej inatt!
Du förtjänar en hedersmedalj.

Och nu sitter jag här, några timmars sömn, ett par liter vatten,
och jag är oförskämt pigg!
Fortfarande inte bakfull sen april 2004.

Men nu ska jag väl gå ut och göra det jag gör bäst.
Observera, Grännas gator får en nykter polis.
Eller inte.
Poliströjan har gjort sitt för den här gången.
Den pryder fint mitt sovrumsgolv.
Där ligger den bra.

Tack för igår // Kommisarie Fransson AKA Spritpolisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0