Misstolkad

Jag visste att jag skulle bli misstolkad, men ändå så gjorde jag det.
jag syftar på tidigare inlägg om "generation fett"

Eftersom inlägget hänvisade till Generation fett och Suersize VS Superskinny
hoppades jag på att folk skulle förstå åsikten.
Jag menade alltså människor med grov fetma, 150kilo.

Dom skrämmer mej lite, och jag vet, det definieras allt som oftast att de lider av en sjukdom.
Jag accepterar det.
Men många gör inget åt det utan fortsätter mala i sej mat.
Kanske inte är så lätt att sluta iofs.
vad vet jag, jag röker ju och har svårt att sluta med det.
Det är säkert ett beroende för dom att äta.
Men med dagens hjälpmedel ska det inte behöva vara så här.
Det är mental misshandel.

I ett annat avsnitt av generation fett visade de en pojke på 4år som hade skapat ett beroende till coca cola redan vid 10månaders ålder.
Detta enligt mej är barn misshandel!

Kan även erkänna att jag inte heller tycker om väldigt smala personer.
Nu kommer säkert vissa tycka att jag baktalar mej själv, men personligen tycker jag att jag nu för tiden ser ganska frisk ut.
Anorexi är också otäckt.
Men jag har personer i min omgivning som lidit av denna sjukdom.
Har hört massor om hur, varför osv.
Okej, jag skrev att det inte är synd om dessa människor.
Men innerst inne så är det ju det.
De har inte mycke självdiciplin,
och det är nog min sympatiska sida som visar sej när jag ser eller hör talas om sånt här.
Därav min rädsla.
Jag blir rädd för folk som får mej att bry mej om någon jag aldrig träffat.

Nej, lagom är bäst.
Nu undrar folk vad jag anser vara lagom så klart.
Helt enkelt så där LAGOM!!
Så det ser bra ut,
vissa passar ju med lite extra hull, vissa passar utan.
Tolka som ni vill, men kommentera istället för att skaka på huvet och tycka att jag är dum i huvet

Kändes bäst att försöka förklara sej lite grann.


Midsommar idag nu då.
Vädret har varit jätte fint hela morgonen.
Fram till nu.
Som vanligt!
Så regn är nog att vänta i stort sett hela dagen.
Men vad bryr jag mej om det?

I värsta fall kan vi ju anordna en wet t-shirt competition nere i hamnen.
Jag ställer helt klart!

Bäst jag tar tag i det här nu, vi ska ju lägga i båten.
Självklart går inte detta utan min hjälp!
Måste ju övervaka så allt går rätt till!
Får helt enkelt dra på polis tröjan!

Trevlig midsommar på er alla
ta det lugnt med snapsen
och hoppa över sillen!

Kommentarer
Postat av: Angelica

det där var sjukt bra skrivet! Om folk kan bli äcklade av rökare så tycker jag man likaväl kan bli äcklad av fetma också. Att ge sitt barn coca cola i så stora mängder är barnmisshandel, jag håller helt med dig!

2009-06-19 @ 19:15:13
URL: http://angie1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0