Kärleken den kärleken...

Varför blir folk dumma i huvet av att vara kära?
Måste man säga upp kontakten med alla man känner bara för att man träffar någon?

Nu ska jag inte säga att jag är bäst i världen, även om det är jävligt nära.
Nej, jag har säkert också gjort mina misstag i förhållanden.
Men kan inte för en sekund minnas att jag slutat umgås med de som funnits i mitt liv en längre tid.

Okej, man kanske är nykär och vill inget hellre än att umgås med den personen.
Men den dagen man inte längre är nykär då?
Då har vännerna tröttnat på att man aldrig ger dom tid.
Då finns de inte kvar på samma sätt.

Vänner är ju ändå det viktigaste man har.
Kärleken tycks ju aldrig hålla för evigt.
Men en riktig vän finns alltid kvar.

Borde man inte visa att man bryr sej även om man är "nykär"

Själv har jag råkat ut för detta fenomen många gånger.
Erkänner till och med att dessa vänner, som aldrig hade tid helt plötsligt.
De betyder inte så mycke för mej längre.
Jag saknar dom förstås.
Men jag klarar mej utan dom.

Visst är det mysigt att vara nykär.
Men det är precis lika mysigt nån annanstans än hemma i soffan framför TVn.
För det är ju där alla dessa gullefjun tycks tillbringa sin tid.
Och nu när sommaren kom.
Man kan faktiskt lika gärna vara nykär på stranden.
Man kan till och med vara nykär tillsammans med sina kompisar.
Men men.
Ibland verkar det bara vara jag som har denna uppfattning.

En annan sak irriterar mej med dessa "nykära".
Helt plötsligt har de inga egna åsikter.
Då måste man tydligen tycka och tänka likadant som den där lilla sockersöta "älsklingen"
Folk som man stått nära kanske inte uppskattas så värst mycke av den nya.
Då börjar skitsnacket.
Bara för den nya inte har så höga tankar om en av dina bättre kompisar,
så måste inte du hålla med.
Visa lite stake och stå för att du tycker om personen ifråga istället!

Nej, jag ger nog inte så mycke för såna.
Skitsnack irriterar mej.
Och dessa människor som inte kan stå för att de snackar skit om en.
De är inte ens värda skiten under mina skor.

Jag vet vad jag betyder för de vänner jag umgås mest med.
Jag hoppas de vet vad de betyder för mej.
Ni är allt för mej.
Utan er skulle jag inte klara mej en dag.
Kär eller inte,
så kommer ni alltid dela mina största hemligheter!
Det är ni som tröstar mej när jag är ledsen.
Ni hjälper mej upp när jag faller.
Ni stoppar mej från att göra sånt jag kommer ångra.

Kan erkänna att jag haft en jävligt jobbig period ett tag.
Har inte velat kliva ur sängen på mornarna.
Inte funnit någon motivation till något!
Jag förlorade den där glöden!

Men ni fanns där för mej när det var som värst.
NI hjälpte mej.
Ni fick mej att orka igen.
Det är tack vare er som jag inte är lika sjuk längre.
Ni lyssnade alltid, även om jag bara gnällde!
Det var ni som stöttade mej genom allt det här!
Kommer aldrig kunna visa hur tacksam jag är.
Det finns inget sätt.
För på något sätt tycker jag att det är eran förtjänst att jag slapp sjukhuset!
Då hade jag gett upp...

Fick häromdagen ett sms av en väldigt kär vän.
Det fick mej att fälla en tår!
Så jag skriver det här nu till alla er som känner att ni kan ta åt er!

När jag grät, torkade jag tårarna.
När jag ramlade, klev jag upp igen.
När jag blev sviken, gick jag vidare.
När mitt liv rasade, byggde jag upp det igen.
Men om jag skulle förlora er,
då skulle tårarna få rinna.
Då skulle jag inte kliva upp igen.
Då skulle jag inte gå vidare.
Då skulle jag låta mitt liv rasa.

Först och främst var detta tillägnat Liza.
Men jag blev visst lite för sentimental.
Angelica
Liza
Elin
Sara
Sandra
Madde
Natta
Kenny
Tack för att ni finns!

Och Liza, det är inte du som gör fel.
Det är alltid den som är kär som gör fel!
En dag kommer även den människan till insikt!

Kommentarer
Postat av: Liza

Du är min ÄLSKADE ängel min lilla fru <3<3<3<3

2009-06-23 @ 23:01:27
Postat av: The Wanderer

Vackert!

2009-06-24 @ 01:11:03
Postat av: Angelica

nu blev jag oxå lite sentimental

2009-06-24 @ 18:06:31
URL: http://angie1986.blogg.se/
Postat av: Elin

Snyft.. :) fint!!

Tack för att du finns!!

kramar!

2009-06-24 @ 20:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0