Hur funkar tjejer?

Fick tidigare under dagen ett meddelande på facebook från en kille.
Han var lite ledsen för att han inte fick respons från "tjejen"
trots att han sagt både det ena och det andra till henne.
Han frågade mej om råd.

Mej!?
Jag kan nog egentligen inte det här med kärlek.

Men jag sa iallafall till honom att försöka ignorera henne ett tag.
Se om hon kommer till honom.
Isåfall är hon ju intresserad.

För det värsta som finns är en kille som blir alldeles FÖR på.
Ett sms varje halvtimme, 17samtal varje dag.
Då börjar man som tjej låtsas vara otillgänglig.
Enbart för att killen ska lugna ner sej.

MEN!!
Slutar killen visa intresse så uppstår ju frustrationen.
Tänk om han inte är intresserad längre?
Då börjar man jaga efter killen istället.
Man gör nästan vad som helst för att få hans uppmärksamhet.
Försöker alltid vara där han är.

Så en kille som vill veta om en tjej är intresserad borde testa att behandla henne som luft för att se hur lång tid det tar innan hon kommer krypande.

Detta är säkert individuellt från person till person.
Jag funkar ofta så här!
Ibland tvärtom.

Man kanske skulle börja med att prata med varann mer?!
Fråga istället vad den andre känner?

Nja, hur skulle man komma sej för att göra det!?
Annars kan man testa att ge tjejen en blomma kanske.
Som tjej uppskattar  man att få blommor även om de vissnar efter ett par dagar.
Man känner sej viktig och smickrad.
Men vad vet jag om detta egentligen?
Jag har ju inte precis något fungerande förhållande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0