Fobier

Drömde en mardröm inatt.
Jag flög upp ur sängen, alldeles kallsvettig och slängde bort både täcke och kuddar!
I min dröm så hade det gått en jätte stor spindel på mej!
Det är en av mina stora fobier.

Vilken tönt tänker ni nog nu.
Typisk tjejgrej att vara rädd för spindlar.
Jag har inte alltid varit rädd för spindlar, bara de senaste 8åren ungefär.
Den dagen jag framkallade spindelfobi blev jag biten av en.
Den satt i taket i köket hemma hos pappa.
Dum som jag var fick jag för mej att ta bort den och släppa ut den.
Det var en stor jävel.
Fanskapet bet mej mellan tummen och pekfingret.
Det kändes ungefär som ett getingstick.
Det blev svullet och rött!

Sen den dagen hållr jag mej gärna borta från dessa äckliga, 8benta monster.

Men jag har faktiskt en ännu större fobi.
En fobi som får folk att skratta åt mej!
Jag blir livrädd vid blotta tanken på de här asen.

Varulvar!
Fy fan...

Helt seriöst, jag är livrädd för dom!
Ibland när jag ligger i sängen och ska sova så kan jag inbilla mej att det står en bakom dörren.
När som helst kommer den hoppa fram och dessa blodröda ögon tittar in i själen på mej!
En monsterhund på två ben.
Jag tycker de är hur otäcka som helst.
Folk försöker hela tiden förklara att de inte finns!
Nej, det vet jag väl!
Klart de inte finns.
Men i min fantasi finns dom.
Och min fantasi kan skena iväg tusentals mil med mej!

Tänk er själva att ni är vakna mitt i natten.
Plötsligt ser ni hur dörrhandtaget trycks ner sakta, sakta.
Ni ser denna stora nos och sylvassa huggtänder!
Möter man en sån så kan man inget göra.
Det är ute med en.
För hur ofta har man en silverpåle i högsta hugg?

Jag inser att folk skrattar nu.

Jag kan inte kolla på såna här filmer.
Det resulterar i sömnlösa nätter i flera veckor.
Jag kan inte gå ut själv när det är mörkt för då tror jag att de lurpassar på mej bakom varenda hörn.
Möter jag någon i mörkret så kan det lika gärna vara en varulv.
En person som bara väntar på att det ska bli fullmåne så den förvandlas och kan äta upp mej!

Har ni sett Dog Soldier?
Det är den värsta någonsin!

Någon mer än jag som har en fobi som egentligen bara är fantasi?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0