dagens i-lands problem

Inför sommaren har det sålts bantningspiller som aldrig förr.
Det påstår apoteket som 4maj började sälja receptfria bantningspiller.

När oron redan är så stor bland föräldrar att deras tonåringar utvecklar ätstörningar,
efter alla skriverier om 17åriga flickor som svälter sej.
Varför börjar man då sälja receptfria hjälpmedel mot övervikt?

Eftersom övervikt klassas som sjukdom borde det väl få förbli receptbelagt?
Eller frågar Pharmaceuten på apoteket efter vikt, längd osv innan de säljer detta?
Om det kommer in en undernärd tonåring, kan de då neka dom att köpa detta trots att det är receptfritt?

Jag tycker detta är vansinnigt.
Hela hysterin kring bantning just under sommar halvåret är sjuk.
Under vintern är det ingen som går och har ångest över bikini kroppen men så fort sommaren närmar sej så ska alla följa dessa mirakel kurer som lovar att man går ner 4 kilo på två veckor.

Det är inte sunt att gå ner 4 kilo på så kort tid.
Just därför funkar det nog inte heller i längden.
Du kanske går ner de där kilona, men vad händer så fort du återgår till din normala kost?
Jo, då går man upp de där kilona och möjligtvis även lite till!

Är det någon av er "bantare" som testat att äta varierad kost blandat med träning och motion?
Jag tror att det är det enda som egentligen fungerar!

Nu är det inte så att jag nedvärderar alla som bantar.
Jag ser ner lite på er bara.

En tonåring som bantar för att uppnå stl, 34 är sjukligt.
Just på grund av att detta är så vanligt så tycker jag inte att det är så lyckat att sälja receptfria bantningspreparat.
Att en redan överviktig person kan behöva lite hjälp på traven, det säger jag inget om.

Men kroppsfixeringen bland unga behöver försvinna.

Eller den där naturdiet!?
Att man ska byta ut alla mål mot en liten "milkshake"
Det är nog skadligt!
Vet folk som testat denna metod.
De har gått ner väldigt mycke.
Men när de slutade gick de upp allt och mer därtill.
Och vem vill leva på sån dryck resten av livet?

Nej, tacka vet jag sås och potatis.
Länge leve husmanskosten och hederlig träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0