Ballar av stål

Sara sitter brevid och tycker vi ska ställa upp i ballar av stål.
Hade hon vetat hur man ansöker hade hon haft det avklarat för flera ååår sen!

Tydligen måste man vara känd från början för att få vara med.
Därav denna blogg, den ska ta mej till Hollywood.
Och Sara, ja hon kan få åka snålskjuts i min gigantiska Hummer jag kommer köpa för pengarna.

Men.
Sara tycker ju att jag och min blogg är humoristiska,
så hennes tanke var att jag skulle prata om min superskojiga blogg istället för att skriva.
Hon, ja hon är ju bara dum i huvet så varför passar inte hon in?

Hon skriver inte om sina problem.
Hon berättar om dom

Har ni nånsin träffat Nisse från Huskvarnas postkontor?
Det är den konstigaste gubbe jag träffat.
Konstigt nog ser han ut som Sara!?

Hur som helst, denna Nisse.
Han har dessutom börjar sälja hushållsnära tjänster, med allt vad det innebär.
Då menar jag inte städa, tvätta och såna grejer utan annat.
Han fick sparken från posten efter att ha förskingrat socialbidrag,
och uttalat sej offentligt om invandrar politiken.

Det hände under tiden han var stationerad som brevbärare på Råslätt,
där han med strålkastare navigerade sej fram i betongdjungeln på sin stödhjuls utrustade postcykel.
Var han på riktigt bra humör hördes det lång väg när han kom, visslandes på nationalsången.
Om han någon gång påtvingades vikarier från Samhall, var han snäll och erbjöd dessa varsinn sparkcykel.

Som om inte detta vore nog.
Våren 2003 tog han ut skiljsmässa från Märta bördig från Steket.
Av den absurda anledning att hon inte längre ville ta del av hans bitterhet.
Det blev även vårdnadstvist om deras tjur Ernst och katten Buster.
Ingen av de två ansågs av tingsrätten lämplig att handha dessa djur.
Ernst bor numera hos fosterfamilj i Spanien där han extraknäcker som Entrecote.
Buster å andra sidan.
Gick en tragisk väg till mötes då han blev placerad på en anstalt för bostadlösa katter.
(även kallat pensionat)

Nu för tiden mår Nisse bra igen, han har fått en hög inkomst från sina hushållsnära tjänster,
som är väldigt populära hos singeldamer i övre medelåldern.
Har du tur kan du då och då stöta på Nisse utklädd till Stålmannen.
Tyvärr har han fått tag på en dräkt i juniorstorlek och hans manlighet kan vissa dagar dingla synligt halvvägs ner till marken.
OBSERVERA!!
Nisse kan inte flyga.
Tyvärr tycks han tro det och brandkåren har flera gången fått rycka ut till hans undsättning.

Men nu var det ju inte Nisse vi skulle disskutera.
Utan hur man blir känd.
Eller rättare sagt.
Hur tar vi oss till ballar av stål utan stjärnstatus!?

Finns det någon enklare väg?
Jag skulle vilja ta ett allvarligt snack med en jobbig jävel!
Sara hon får ta sej an kaninkokerskan!

Nja, jag tror att jag trivs bäst i skuggan.
Det räcker med att vi syns på bild då och då.
En hund som inte skäller är farligast sägs det.
Alltså
En stjärna som inte syns, är den klaraste?!
Absolut.

Vad kan vi dra för slutsats av detta?
Nisse skulle platsa i ballar av stål, numera är han ju åtminstone riks kändis.

Kom ihåg.
Inga djur eller människor har kommit till skada medans detta skrevs.
Nisse heter egentligen något annat.
Och min framtida Hummer kommer vara SVART!!!
Med spinners ;-)

PS, Emma, jag har kollat för mycke på Björn Gustafsson och dricker nu för tiden alldeles för mycke glögg och får av detta väldigt livlig fantasi.
Men, teckenspråk behöver jag inte lära mej.
Hela tjusningen med en stum karl är ju att man inte kan kommunicera! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0