Är detta sanning

Jag bor på köttbullegatan nummer fläsk.
Jag bor tre trappor upp på nedre botten.
Där låg jag i min bottenlösa säng,
och läste tågtid tabeller.
Då hörde jag ljudlösa steg,
och en man kom in med en bladlös kniv utan skaft.
Han högg den i hjärtat på mej,
men som tur var hade jag hjärtat i halsgropen.
Jag sprang ner till hamnen,
båten tutade och bron gick.
Sen kom jag ombord på ett skeppsbrott,
och flöt i land på en rostig spik.
Där såg jag de nakna kannibalerna,
dansa runt med händerna i byxfickan.
Jag kom fram till ett hus,
jag sparkade upp dörren och hoppade in genom fönstret.
Det låg två uppätna mackor på bordet.
Jag åt upp dom.
Sen stod jag öga mot öga med två lejon.
Jag sköt det ena lejonet med mitt sista skott.
Sen lyfta kag bomullstussar till jag fick ryggskott,
och det skottet sköt jag det andra lejonet med.
Då rasade jag ner hos en galen tiger.
Då hängde mitt liv på en tråd,
den tråden klättrade jag upp på.
Jag sprang ner till stranden och skrek så det ekade,
och i den ekan rodde jag hem!

Nej, detta har ju självklart inte hänt.
Nog för att jag är lite snurrig ibland, men hallucinerar gör jag dock inte.
Tror jag hörde denna historien nån gång på förskolan.

Nu har vi ätit frukost, så egentligen ska jag packa ihop så vi kan gå ut.
Egentligen borde jag dessutom städa.

Hur motiverar man sej för städning när det är så fint väder?
Är det stökigt hemma hos alla på sommaren, eller bara hos mej?

Hmm, stökigt är det väl inte heller.
Men dammsugaren skulle behöva rastas efter att den lilla terroristen dragit fram med på smörgåsar och kex.
Inte så kul att trampa på smulor vart man än går.

Nej, städa får det bli en annan dag, möjligtvis ikväll.

Kommentarer
Postat av: Emma

Städa med dig! Va inne, tänk på mig som är inne.. Våga vägra sommar värmen!

2009-06-23 @ 11:28:25
URL: http://hornberg.blogg.se/
Postat av: The Wanderer

Ja utan sol uppstår ju ingen solstråle, så måste nog vara sol hos dig jämt;)

2009-06-23 @ 18:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0