vilka konstiga ord det finns

Vi börjar med att fråga,
Emma, ska du till Gränna på söndag?

Har ni någonsin hört något så fånigt som självbevarelsedrift eller självbehärskning?
Inte jag iallfall.
Att påstå att man ska ha detta konstiga ord som egenskap kan jag inte förstå.
Jag har inte denna egenskap.
Att inte utsätta sej för fara!?
Hur ska man då veta att man lever?
Man måste ju våga ta lite risker, men samtidigt inte gå till överdrift.
Jag borde kanske ha lite självbevarelsedrift så jag låter bli att åka till usa och bryta lagar.
Men jag anser att det skulle vara roligt att göra det, därför ska jag!

Ett annat fånigt ord som någon dum liten stackars suttit och kommit på och ansett sej vara klyftig är "ketchup"
Ketchup?
Hur får man mosade tomater till att bli ketchup?

Och vad tänker folk egentligen med när de lägger till ordet "bling-bling" i svenska ordlistan?

Det är sånt här jag funderar på idag.
Jag borde skaffa mej en hobby.
Eller börja med politik så jag har något att säga till om istället för att sitta här och klaga för mej själv.

Jag hade iallafall kommit på något bättre än ketchup!



Kommentarer
Postat av: Emma

Det ska vi! :) En sväng iaf! :D



Har jag sagt det förut? Du tänker alldels för mycket!



Brukar det inte vara så att man väljer sin partner med lite tanke på hur sina föräldrar är.. Christian kollade på dig oså valde han Cilla. Hon tänker oxå för mycket på konstiga saker!

2009-07-03 @ 12:27:28
URL: http://hornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0