väl valda ord

Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger!

Isåfall är jag duktig, jag menar det jag tänker och säger det högt.
Vilken lyyysande kombination!

Hörde talas om ett väldigt klokt ordspråk.
"Har du bekymmer så ta på dej för trånga skor, och du kommer inte tänka på annat"
Så sant, så sant..

Den bästa av de stora är helt klart Oscar Wilde.
Han har sagt mycke smart.

"Inget gör mej så smickrad som att bli kallad för syndare"
"Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den"
"Moralisk ståndpunkt är något vi antar gentemot folk vi personligen tycker illa om"

Jag ska också säga en massa kloka ord som kommer med i citat böcker om 50år.
Hittills har jag tyvärr inte så mycke att komma med.

"Orkar en gång i timmen, men inte en timme åt gången"

See ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0