vad kärlek egentligen är

Vad är kärlek?
När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka.
När man fnissar som en liten flicka.
När man känner nåt man can´t deny.
When the eagles fly over mountain high.
När all oro är som bortblåst och försvunnen.
När Simba återvänder i Lejonkungen.
När man bara drar replik för att slippa krångla.
Min pappa är rik vill du hångla?

Nej, skämt åsido.

Äntligen har jag kommit på det!
Tänk att det skulle ta 23 långa år för mej att inse vad kärlek är.
Det är definitivt inte vad de flesta tror.

Erkänner att jag idag åkt kommunalt.
Det var under dessa minutrar som jag insåg detta stora fenomen.
Medan landskapet passerade.

En traktor var ute och vände hö.
Det var fan inte svårare än så.
Det är kärlek för mej.
LANDET!

Hur kan man välja bort landet och bo i storstan?
Stackars dessa satar som bor i Stockholm och aldrig ha sett en levande ko!
Det finns ju faktiskt riktiga puckon som inte vet var mjölken kommer ifrån.

Lukten av hö och koskit får mej att känna mej harmonisk.
Det är kärlek!
På något sätt är det då man vet att man är där man hör hemma!

Hö luktar gott.
Hästar luktar gott.
Och faktiskt till och med kor!

Från en afton som doftar lite YMCA,
tack alla höbalar, ni är kärlek för mej


Kommentarer
Postat av: Angelica

kärlek för mig är doften av tunnelbana, ljudet av rusningstrafiken klockan 7 på morgonen, trängsel vid övergångsställen, liv och rörelse, en uteservering med en härlig blandning av folk och en pimms på det :) KÄRLEK!!!!

2009-07-16 @ 21:41:37
URL: http://angie1986.blogg.se/
Postat av: Sonny

Brukar köra med "Tja kexet, har tappat mitt nummer kan jag låna ditt??". Brukar inte vilja skryta över min rika farsa ;)



Men kärlek för mig är att se mina barn glada och friska...

2009-07-17 @ 16:15:39
URL: http://rusky.blogg.se/
Postat av: elin

helt rätt Ia!! på landet ska man bo!

2009-07-18 @ 21:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0