snacka om vilsen

Inatt hade jag grymma problem att somna.
Vände och vred på mej som en annan daggmask.
Klockan blev två, den blev tre.
Jag somnade till slut.

Strax innan 10 hör jag någons röst.
Yr vaken hör jag mej själv säga
"mamma jag är nog lite sjuk idag"
????

Precis som att jag skulle slippa gå till skolan eller nåt.
Har inte riktigt kommit fram till vad jag drömde än.
Men det där att säga att man nog säkert är lite sjuk på morgonen när mamma väckte en för att man skulle till skolan.
Det funkade fan inte ändå.
Skoltrött som jag var och letade tusen anledningar för att slippa,
så var det där med låtsas sjukdom det sista som funkade.
Nej, då krävdes det minsann att termometern visade feber.
Det är inte så lätt att fejka när mamma sitter på sängkanten.

Fast jag erkänner att jag trivdes ganska bra i skolan ändå.
När jag väl behagade gå dit.
Men jag skryter och säger att i 9an hade jag inte mycke frånvaro!

Nu har jag druckit kaffe, så nu är jag människa igen.
Jag har koll på läget och vet precis var jag befinner mej och i vilken situation.
Det är definitivt inte dags att gå till skolan.

Nu ska vi leka indianer här så jag återkommer när vi bränt upp våran totem påle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0