semester

Nyss ringde bror min.
Han undrade om vi skulle åka till Gotland nästa måndag.
Måste jag bestämma det nu, undrade jag!?
Det behövde jag ju förstås inte.
Men det är väl klart vi ska åka till Gotland!
Jag och Amber kan spana på söta pojkar hela dagarna.
Klart vi ska åka dit.

Enligt yr.no ser vädret lovande ut för den veckan i Visby.
Det hinner ju visserligen ändra sej till både det bättre och det sämre.
Men vi åker ändå.
Tänk om det är sol.
Jag och en solstol.
En paraply drink i handen.
Vilken kombination!
En vecka kvar helt enkelt.

Nu har jag städat klart.
Pappa har lämnat tillbaka Amber som nu ligger och sover.
Jag äter.
Ovanligt va?
Pappa han skrattade igår när jag påstod att det är mitt fritidsintresse.
Kanske borde skaffa mej en bättre hobby.
Jag gillar att äta.
Mat är livet.

Ikväll är det premiär för allsången i hamnen.
Charlotte Perelli skulle komma.
Det betyder att jag minsann INTE tänker gå.
Hon är inget vidare.
Däremot nästa söndag kommer Tomas Järvheden.
Det kan man väl inte missa?

Nu öppnade sej i himlen.
Regnet står som spön i backen!
Vad kommer det uttrycket från?
SPÖN?

Inga spön här inte.
Det pissar ner helt enkelt!

För övrigt hade jag i veckan planer på att åka till Tranås och ha vin kväll med min fru!
Dock är hon inte varse om detta ännu.
Men hon får helt enkelt gilla läget och dricka vin och vara glad.
Så kan vi diskutera alla våra bekymmer!
Har vi inga bekymmer så får vi väl skaffa oss några.

Vet ni?!
Nu ska jag ta en macka på lunchen!
Som sagt, jag lever för att äta medans andra äter för att leva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0