inbillning

Alla som känner mej vet att jag har väldigt livlig fantasi.
Jag kan få för mej i princip vad som helst, och ofta tro blint på det.
Hade det funnits VM i inbillning så hade jag lätt fått pallplats!

Pratar man med någon om något man ska göra,
så är det ju hur lätt som helst att måla upp olika scenarion om hur det KAN bli.
Det stämmer ju visserligen aldrig.
Men hur skönt är det inte att drömma sej iväg en stund!?

Jag kan inbilla mej allt mellan himmel och jord.
Får jag för mej att jag kanske vinner en miljon på triss,
då går jag och köper en, för man vet ju aldrig.
Det kan ju hända om man har tur.

Jag är en sån person som lever på hoppet om att saker och ting förändras.
Att människor förändras, och att världen förändras.

Likt ett barn som tror sej bli frisk från influensa av avslagen cola,
inbillar jag mej att jag blir friskare om jag låter bli att äta kortison.
Visst låter det vansinnigt?
Fast till viss del har jag ju rätt.
Kortisonet gör mej ju inte friskare på lång sikt utan hjälper bara tillfälligt.
Istället för kortison skulle jag lika gärna gå på starka smärtstillande.
Smärtan är ju anledning till att de tvingar i mej den där skiten.

Jag inbillar mej också att jag inte har så ont egentligen.
Då får jag automatiskt mindre ont.
Ibland kan det vara bra att hjärnan styr kroppen.
Har man däremot en dålig dag och tänker, fy vad ont jag har.
Då känner jag av smärtan på riktigt och ligger dubbelvikt i soffan och kvider.

Varför kan man bli frisk från influensa av just avslagen cola?

När jag var på läkemedels utbildning för några år sen så tog jag upp denna fråga med läraren.
Att det ska vara avslagen berodde enligt honom på att kolsyra kan göra magen mer orolig än den redan är,
därför är de bättre att låta den bli avslagen.
Just colan i sej gör dej inte frisk från influensa,
men vilket barn dricker inte hellre cola än vatten?
Det är alltså vätska som gäller, sen i vilken form, färg eller smak har ingen större betydelse.

Jag inbillar mej att detta vädret kommer hålla i sej minst juli ut.
Men är medveten om att det säkert inte gör det.
Tänk vad besviken jag kommer bli då.
Jag som tror på detta!

Så med andra ord.
Så länge man kan inbilla sej saker, lever hoppet om att det kan bli så.
Tror man tillräckligt mycke på något så kan det visa sej vara mer sant än man trodde.

Fantasi is the shit..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0