gick på en nit

Skrev ju tidigare att vi skulle diskutera mitt legendariska drömhem.
Men efter att ha googlat upptäckte jag till min stora besvikelse att det inte finns varken bilder eller information om detta fina "lilla" hus.

Ni som bor här i trakterna vet ju vilket det är om jag skriver
"Fernhill"
Det som man kan skymta i Bjällebäckskurvan.

Det ska jag ha en dag!
Bara själva grejen att det är en gigantisk grind till uppfarten.
Bättre kan det väl ändå inte bli?
Klart det kan.
Har inte en susning om hur stort det är överhuvudtaget.
Men det är stort!
Och tomten ska vi ju inte tala om.
Sen ligger det precis vid sjön, och det mina vänner, är lyx!

Så nästa gång jag åker förbi där ska jag ta ett kort och lägga ut här.
Kanske att man skulle ta en liten runda in på tomten nån natt, bara för att se det på nära håll.

Hade ju förväntat mej något på google iallafall.
Namnet Fernhill låter som något från en svunnen tid.
Kanske spökar det där?
Fränt.

Hur som helst.
Där gick jag på en nit.
Jag som vanligtvis tror att man kan googla precis allt.
Från och med nu dissar jag google.


Kommentarer
Postat av: elin

hi hi!! du o jag kan åka dit en natt o ta kort!! jag har ju lite erfarenhet när det gäller att springa igenom andras trädgårdar på natten :D

2009-07-23 @ 21:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0