dagens i-lands problem

Idag kommer det handla om dumma påhitt för att vi som människor ska må, respektive leva bättre.
Hittade en artikel på aftonbladet om detta.

Enligt någon ny forskar snubbe så ska man äta mycke blåbär.
Detta skulle tydligen göra att man minns bättre!?

Hur kan blåbär få en att minnas bättre?

Precis som att morötter förbättrar synen.
Eller att fisk gör en klok.
Speciellt det där med att fisk gör en klok låter lite fånigt.
För hur dumma ser inte fiskar ut egentligen när de bara gapar?
Snarare borde man ju smittas av deras dumhet.

Åter till blåbären.
Blåbär ska tydligen innehålla en speciell sorts antioxidant som hjälper oss att minnas bättre.

Så frågan är ju om Einstein gick på en diet, bestående av fisk och blåbär.
Tänk den kombinationen.

Nu blev det mer som att detta ändrades till något liknande råd och rön.

Precis som föråldrade husmors knep.
Tex, filmjölk och potatismjöl på gräsfläckar.
Fast, det hjälper faktiskt.
Jag har testat.

Men återigen att forskare kan hitta på såna här saker.
Vet att vi diskuterat detta tidigare.
Men det tåls att tas upp många gånger.
Undra vad som kommer härnäst.
Att man kan bli uttorkad av gurka?

Jo, dessa forskare.
De har nästan livligare fantasi än vad jag har.

Men.
Kom vi fram till något?
Vad tror ni om detta?

Min slutsats blir följande.

Brukar du lida av minnesluckor efter en lyckad utekväll bör du börja dricka blåbärs shots.
Då borde man minnas!

Men som jag sagt förr.
Bättre dåligt minne än dåliga minnen.

Så blåbären hoppar jag över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0