dagens i-lands problem

Nu blir det inget värdsligt problem.
Det blir ett internt.

Vad ska jag göra med mitt liv?

Har länge funderat på att börja plugga.
Men till vad?

Har några ämnen kvar att läsa innan jag blir licensierad elektriker.
Det kanske vore något?
El-lära är kul.
Dock blev jag snurrig i huvet av att bara öppna matte C boken.

Jag trivs ju med att jobba inom vården.
Har ju gjort så nu i nästan 5år.
Kanske skulle utbilda mej till undersköterska!?
Det är dessutom bara 3terminer.
Borde dessutom kanske kunna validera någon kurs eftersom jag jobbat ett tag!?

Annars, som jag skrev tidigare idag.
Jag älskar mat!
Jag älskar att laga mat.
Kanske en resturang utbildning?

Hur väger man fördelar mot nackdelar när det gäller ens framtid?

Blir man elektriker kan man jobba svart och tjäna ganska bra pengar på det.
Men jag skulle nog aldrig jobba som elektriker.
Att bli undersköterska förändrar inte mycke.
Förutom på pappret, där jag är mer värd och har högre lön.
För övrigt så är det nog det yrket jag kommer hålla mej till.
Så den utbildningen kanske vore på sin plats!?
Skulle ju vara roligt att plugga vidare till ambulans sköterska!?
Men kock då?!
Jag skulle nog aldrig vilja jobba som kock.
Däremot skulle jag laga mat flera gånger om dagen!
Tänk vad roligt.

Nej, jag vet inte.
Jag vet inte mycke just nu.
Det enda jag vet är att, ska jag plugga så borde jag ta tag i det snarast.
Om 5år kommer jag inte vara sugen längre.

Dessutom tycker jag inget vidare om att gå i skolan.
Så en utbildning på 3terminer kanske är att föredra?
Undersköterska är väl bra att vara?

Bolla lite idéer med mej snälla ni!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0