Dagens i-lands problem

Personligen är jag ibland rädd att jag kommer dö ensam.
Att man aldrig kommer hitta "den där"

Läste på Aftonbladets hemsida om en tant i England.
Hon hade nu hittats död i sin lägenhet och tydligen legat där död i 5år.
Kroppen var helt söndervittrad.
Hon skulle fyllt 90år iår.

Sånt här är ju faktiskt inte omöjligt.
Det var ju ett liknande fall i Sverige, tom iår om jag minns rätt?!
Dessutom på ett äldreboende.
Där hade ju en tant legat död i 12dagar innan de upptäckte det.
Det är ju helt sjukt.
På ett äldreboende?
Jag jobbar (normalt sett) inom vården och förstår inte hur det kan hända.
Man är ju inne hos alla vårdtagare dagligen.

Men tänk om.
Man själv blir så där gammal och ensam.
Men är ändå så pass pigg att man varken hehöver bo på äldreboende eller ha hemtjänst.
Då kommer ju aldrig någon och kollar till en.
Om man inte har någon familj i livet så är det ju faktiskt ingen som märker om man trillar av pinnen en dag.
Sen går det upp emot 4-5år innan någon märker det.

Vad pessimistisk jag kände mej nu.
Men ingenting är omöjligt har jag lärt mej.

Man borde sluta en pakt med någon.
Att om man är ensam vid pensionen så kan man leva ihop med den.
Alla borde ju ha en reserv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0