borta bra men hemma bäst

Är det inte så man säger!?
Tror nog jag hört det uttrycket förr.
Tyvärr är det ju inte jag som varit klyftig och kommit på det.

Kom hem från pappa för en stund sen.
Med min alldeles egna dator!
Dock skriver jag just nu på Crilles.
Min håller på att installeras!
Detta är början på ett långt och bra samarbete.

Känns som att jag inte varit hemma på hur länge som helst.
Jag var ju hemma igår.
Vaknade ju till och med hemma igår.
Men här ser ut som ingen bott på år och dar.
Ska ta tag i det där.
Mitt dåliga omdöme börjar tryta.
Nu är jag ju mamma igen, då måste jag föregå med gott exempel.
Iallafall ibland.

Det har varit jätte mysigt att få vara barnledig.
Ingen som drar en i benen hela tiden.
Detta måste jag nog snart göra om.

Imorgon är det återigen fredag.
Trots att varenda dag hittills denna veckan känts som söndag.
Det är inte söndag riktigt än.
På söndag ska vi ju ha ångest.
Kanske.

Om en stund skriver vi igen.
Jag har idag äntligen kommit underfund med vad kärlek är.
Missa inte det.
Dagens bekännelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0