tillbaka på dagisnivå

Har hört talas om vissa människor som får för sej att plugga vidare och bli lite akademiska.
Spendera år efter år i skolbänken i vuxen ålder.
Det är tydligen inget för mej.
Idag var det dags att gå tillbaka till dagis.
En nivå som passar mej utmärkt!
Dagis och dagis, dagmamma för att vara exakt.
Same shit different name, som man säger.

Hur som helst.
Istället för att sitta vid en bänk och lyssna på anekdoter och lösa trigonometri, har jag denna dagens första timmar istället suttit bland tonvis av leksaker, bollar, tågbanor.
Gud vet allt egentligen som fanns.
Det är en härlig känsla att känna sej som ett barn igen.
Komma bort en stund från dagens alla nödvändigheter och istället bygga en legobil.

Fast nu var det ju inte för min skulle vi var där.
Nej, det var ju Amber som började hos dagmamma idag.
Det är ju inte jag som ska leka, utan hon.

Jag får helt enkelt passa på att njuta under denna tiden som det är inskolning.
Passa på att leka med lego.
Köra tågbana.
Vara ett barn igen och slippa alla trista vuxengrejer.

Våga vara barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0