sjukhuset, del 2

Resten av gårdagen präglades av fruktansvärt illamående pga kontrastvätskan.
Nyttjade den fina röda knappen och sköterskan kom.
Efter att ha lyssnat på mitt gnäll om att jag snart skulle spy gick hon iväg.
Hon kom tillbaka lika fort igen.
Hon tryckte in en spruta i min ventil.

Har de sprutor mot allt nuförtiden?

Den var nämligen mot just illamående.
På en kvart förvandlades jag från någon som i princip kräktes av att röra ögonen, så illa mådde jag,
till en oförskämt pigg sjukhus patient!

Snacka om att ha resurser!
Landstinget är bra.

Inatt var det återigen den snälla sköterskan!
Tänk om det varit hon hela tiden.
Istället för de andra bittra "jag-är-så-trött-på-mitt-jobb" tanterna.
Imorse väckte hon mej dock inte.

Det som ni säkert är mest intresserade av är ju självklart ronden.
Jo då, Doktor Stjärnman kom runt halv 10.
Domen föll.
JAG BEHÖVER INTE OPERERA!
MEN!!!!
Medicinen har inte hjälpt något.
Istället för en halvmeter inflammation har det nu spridit sej uppåt och är nu snarare 7dm imflammation.
Detta betyder att det sätta in ny medicin.
Remikeid!?
Vet inte hur det stavas, men uttalet blir följande "remmikejd"
Detta kommer ges i form av dropp, med start på måndag, och sen varannan vecka.

För att kunna få denna medicin var jag tvungen att genomgå ytterligare en röntgen.
Lungröntgen.
Denna medicin kan tydligen få outbrutna infektioner att blossa upp och de var med andra ord tvungna att se så jag inte hade tuberkulos som låg och väntade.
Det hade jag inte.
Inget fel alls på mina lungor, vilket betyder att jag säkert kommer fortsätta röka ett tag till.

Denna medicin kommer även den så smånigom bytas ut mot något annat läkemedel som jag inte minns namnet på.
Tanken är då att jag själv ska ta den andra medicinen som en spruta i magen.
Jo, jag kan nog klara det.
Däremot att sticka mej själv första gången kommer bli kämpigt.


Och med anledning av den domen var jag fri att åka hem.

Så nu ligger jag i min egen säng!

Känns som jag måste ta tag i lite saker här.


Hur kul är det att ligga på sjukhus 4dagar och komma hem till ett slagfält?

Leksaker överallt...



 


Kommentarer
Postat av: Sörlin

Det stämmer inte på långa vägar, pizzan i filmstaden är typ topp 5 av alla pizzerior jag nånsin varit på. :)

2009-08-12 @ 18:28:51
URL: http://blogg.johansorlin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0