rent hus

Vet egentligen inte varför jag kom att tänka på detta nu.
Men alla har väl sett rent hus nån gång?
Hur fan kan människor ha sån taskig självdiciplin så att de låter det bli så äckligt?
I hemmet dessutom.
Där man är varje dag, stället man bor på, där man dessutom sover.

Jag skulle skämmas.
Vissa av dom har ju till och med barn som tvingas leva i skiten.
Räknas det till misshandel?
Det kan jag nästan tycka ibland.
Barnen har ju inte valt det.
Tänk när det börjar växa mögel och saker ruttnar.
Då blir det plötsligt en hälsorisk.
En miljö som inte är bra för barn.

Vissa av dom har husdjur.
Dessa husdjur har i många avsnitt, fritt kunnat göra sina behov inomhus.
Hur trevligt är det?
Ha en blomma i hallen som "kattlåda".
Eller varför inte en hundbajs hög i soffan?
Snacka om hemtrevligt!

Det finns säkert dom som har så ouppfostrade husdjur och barn samtidigt.
Då blir det ju en ännu värre miljö för barnen.



Hur fan kan man leva så här?



En nytagen bild av mitt kök.
Jag anser att det är stökigt, och skulle hlst vilja ta fram klorinflaskan på stört!

Men jag antar att det inte är så farligt stökigt som jag inbillar mej.
Har nog bara blivit sjukligt pedant.
Det ligger dessutom en leksaksbil och två gosedjur i hallen.
Jag vill helst inte sätta min fot där för jag nästan mår dåligt av hur stökigt det är.
Jag måste skärpa till mej.

Leksaker på golvet = OKEJ
Massa disk som sakta möglar bort = INTE OKEJ

Detta är ju dock bara mina åsikter.
Men jag gillar inte när det är stökigt!

Kommentarer
Postat av: Angelica

min rumskompis var snuskigast i världshistorien!

2009-08-25 @ 13:54:25
URL: http://angie1986.blogg.se/
Postat av: johanna

usch..mår illa...

d va nån som inte städat badrummet ever...

o nån hade hundskit i hela hemmet...fy fan tänk doften..

2009-08-25 @ 14:03:07
URL: http://joana-jnt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0