o fader vår som är i himmelen

Jag ber om syndernas förlåtelse.
Det jag åstadkommit har inte garanterat mej en plats i himmelen.
Jag syndar bara genom det jag drömmer om nätterna.
Allt jag tänker om dagarna.
Då har vi inte ens kommit till vad jag gjort och kommer att göra.
Egentligen är det nog en synd att bara ha på sej såna underkläser som jag har för tillfället.

Jag lever ett syndigt liv.
Amber är ett levande bevis på detta!
Sex före äktenskapet.
Jag?
Hört talas om jungfrufödsel?
Det var så det gick till.

Fader vår som är i himmelen,
helgat vare ditt namn, tillkomme ditt rike.
Ske din vilja såsom i himmelen, så och på jorden.
Ditt dagliga bröd giv oss idag, och förlåt oss våra synder.

Vet inte ens om det stämmer de där raderna.
Men det kan hända att det var början?
Kanske någon rad som kom io fel ordning, men vad begär ni egentligen?
Jag är inte ens konfirmerad.

MEn för att kunna fortsätta leva mitt liv som jag gör är jag i behov av förlåtelse.
JAg vill ju görna komma till himmelen den dagen det är dags att trilla av pinnen.
Inte för att jag tror på gud.
Men om han nu finns så verkar han ju betydligt trevligare än Belsebub.
Nog för att jag gillar värme, men djupt ner i en avgrund vill jag inte tillbringa min döda tid.

Hade det funnits biktbås i Gränna kyrka så hade jag gått dit idag, och biktat mej.
MEst för skojs skull kanske, men det hör inte hit.

Käre Gud, förlåt mej mina synder.
Förlåt mina kommande synder.
Jag kan inte låta bli att falla för frestelsen.
Ty jag har syndat.
Många gånger.

Eftersom jag nu bett om syndernas förlåtelse så är ju det gjort.
Förhoppningsvis för en livstid framåt.
Med andra ord har jag nu garanterat min plats i himmelriket.

Tack Gud, du är en reko snubbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0