lagom är bäst

Nu kan jag garantera att detta blir ett inlägg som vissa kommer irritera sej på.
Ni som vet med er att ni inte kan acceptera att folk har olika åsikter, bör inte läsa detta.

Tidigare under eftermiddagen gick vi en sväng till konsum.
På väg ut därifrån var alla vägar blockerade.
Av ett gäng söndersminkade fjortisar i trasiga svarta kläder.
De var överallt!

Jag kan erkänna med huudet högt, att jag gillar inte såna!
Jag gillar inte emo´s.
Jag gillar överhuvudtaget inte personer som har ett behov av att känna sej alternativa på det sättet.

Alla är vi väl rebelliska någon gång under tonåren, konstigt vore det väl annars.
Men varför gå till överdrift?!
Det gjorde ju inte ens jag, och jag gjorde mycke!

Det sägs att det är viktigt att synas i mängden.
Jo det är det väl kanske.
Men man kan väl ändå se någorlunda anständig ut och sicka ut på ett lite trevligare sätt.
Ser man en sån här person i en folkmassa så är ju inte precis reaktionerna positiva.
Alla vill vi väl ha positiva reaktioner av vår omgivning?
Man ska inte känna sej alternativ, man ska vilja passa in.
Det gör man inte på det sättet, jag skulle aldrig anställa en sån.
Sen får ni kalla det diskriminering eller vad fan ni vill.
Det bästa är det som är mitt i.
Inte överdrivet tillgjord, men inte heller överdrivet alternativ.
Nu är det inte heller så att jag sitter här och säger att jag är normal.
För det är jag garanterat inte.
Jag är inte heller den som försöker säga vad som är normalt och inte.
Men emo, det är helt klart långt från normalt.
Så var det inte meningen att det skulle vara.


Tänk efter istället.
Man vill ha positiv respons!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0