funderingar

De flesta av er som läser vet väl om hur mycke tid jag tillbringar på facebook?
Har aldrig riktigt kommit fram till vad jag har där att göra egentligen.
Vad går facebook ut på?
Att ha så många kompisar som möjligt?
Vet dom som har över 4hundra vänner.
Är det verkligen vänner?
Ytligt bekanta skulle jag kalla det.
Om ens det.
Kan man allas namn om man träffar dom på stan?
Undra hur många namn man är kapabel att koppla samman med ett ansikte.

Det var ju inte riktigt det jag var ute efter att skriva.
Dumma mej.
Jo, saken var den att jag uppdaterade min status med texten att jag letar efter den mytomspunna skatten.
Fick ganska snart en kommentar om att jag skulle följa regnbågen till slutet.
Det är nu vi förhoppningsvis kommer till poängen.

Jag letar efter den mytomspunna skatten.
Men är det så simpelt som att följa regnbågen, så blir jag besviken.
För att dumma mej lite extra försökte jag få in det i GPSén.
Men min GPS kan tyvärr inte hitta till regnbågens slut.
Tror ni där finns en skatt?

Skatten jag letar efter är något helt annat.
Den mytomspunna skatten för mej är kärlek.
Riktigt ärlig och äkta kärlek.
Ovillkorlig.
Finns den?
Medveten om att jag kanske låter bitter.
Det är jag dock inte.

Men jag skulle verkligen vilja hitta den där stora kärleken.
Jag har börjat tvivla på att den finns.
Vet inte ens om jag nånsin trott på kärlek.
I alla förhållanden jag haft har jag tänkt att, ja det håller väl några år sen är det väl bara att hitta nån ny igen.
Snacka om taskig attityd!?
Men så är det ju.
Alla vill ha den där livslånga kärleken.
Hur bitter jag än må låta så tror jag fan inte att den finns.
Den perfekta killen för mej finns nog inte.

Annars kanske det är så simpelt som att skaffa sej en bättre GPS, gå ut en dag och GPSá sej till regnbågens slut.
Där kanske han står och väntar.
Vem vet.
Inte du, och inte jag.


Kommentarer
Postat av: Angelica

klart du trott på kärlek! Annars hade du nog inte skaffat barn med Ante :)

2009-08-05 @ 13:39:12
URL: http://angie1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0