en åsikt, MIN åsikt!

Kom att tänka på detta idag, det kanske inte ens är väsentligt just för dagen, men jag lär ju inom kort märka vilka som läser detta.
Detta reflekterar min åsikt och även många i min omgivning.

Men om en gammal pundare, 30år och uppåt som haft en jävla massa år på sej att förbättra sej och ändå inte gjort, plötsligt blir sjuk, eller rent av trillar av pinnen.
Här kommer min åsikt.
FAN VILKEN TUR!
Då vet jag att mina skattepengar används till något vettigare.

Nu kommer ni tycka att jag är jävligt elak!
Men faktiskt!
Är man över 30år och åka in och ut på drogavvänjning alternativt alkohol avvänjning i flera år och otaliga omgångar, då förtjänar man faktiskt inte ett jävla öre till av regeringen.
Det finns så mycke viktigare saker att lägga skattepengar på.

Jag har till och med ett bra exempel.
Barnomsorg, skola och allt annat som har med utbildning att göra.
Det handlar åtminstone om folk som försöker ordna till sina liv eller som inte ens hunnit passera 10års ålder.
Det är dom som förtjänar mångfaldet av skattebetalarnas pengar...

Detta var som att gräva sin egen grav, men alla har vi ju rätt till våra egna åsikter.
Detta var mina.
Sist jag kollade var Sverige ett fritt land.


Kommentarer
Postat av: Pierre

Yttrandefrihet är ju helt underbart.

Kan inte mer än hålla med om detta inlägget.

De kostar oss massor av pengar varje år vilket jag hellre ser till att lägga på en motorväg mellan Jönköping och Göteborg tex. Undra om man inte kan räkna ut vad 1 pundare kostar staten kontra vad han skulle kunnat vara värd i nyttigare saker i samhället... :)

2009-12-10 @ 23:29:05
URL: http://www.2easy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0